حمله بامداد امروز (شنبه) رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در نوار غزه انتقاد شدید مقامات برخی کشورها را برانگیخت.

در پی حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ محل اسکان پناهجویان در محله الدراج در مرکز غزه دستکم 125 فلسطینی شهید شدند.

حدود ۲۰۰ آواره فلسطینی در حال اقامه نماز صبح در این مدرسه بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در جریان بمباران این مدرسه، رژیم صهیونیستی از ۳ بمب استفاده کرده که وزن هر کدام از آن‌ها نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم بود.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد، حمله بامدادی امروز شنبه رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مدرسه آوارگان نشان داد این رژیم به دنبال نسل کشی حداکثری فلسیطینیان در باریکه غزه است. 

جنبش جهاد اسلامی با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید کرد، انتخاب زمان نماز صبح برای انجام این جنایت نشان داد، این رژیم بدنبال بیشترین تلفات در میان غیرنظامیان است که نشان دهنده جنگ نسل کشی علیه ملت غزه است.

جنبش فلسطینی فتح نیز در بیانیه ای اعلام کرد: قتل‌عام و کشتار وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه ای در محله الدرج در غزه بیانگر اوج تروریسم و جنایات رژیم صهیونیستی است.

این جنبش خواستار اقدام فوری جامعه جهانی و نهادهای حقوقی بین‌المللی برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه شد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم تاکید کرد: ما به شدت این جنایت صهیونیستی و همچنین استمرار حمایت‌های کامل آمریکا از رژیم اسرائیل برای ادامه نسل کشی علیه ملت غزه را محکوم می‌کنیم.

 محمد عبدالسلام تصریح کرد: عرب‌ها و مسلمانان مسئولیت بزرگی در قبال غزه دارند و هر کسی که در انجام تکالیف دینی و انسانی خود در مورد غزه سستی به خرج دهد، دچار ننگ و ذلت خواهد بود.

همچنین وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای با محکوم کردن کشتار آوارگان فلسطینی در مدرسه‌ «تابعین» در شهر غزه اعلام کرد، حمله موشکی رژیم صهیونیستی به این مدرسه نقض آشکار قواعد بین‌المللی و نشان دهنده اصرار این رژیم برای قتل عام  و نسل کشی غیر نظامیان و آوارگان غزه است.

وزارت خارجه اردن در این بیانیه تاکید کرد: این جنایات ثابت می کند، کابینه اسرائیل به دنبال مانع تراشی در روند برقراری آتش بس در غزه است.

در همین راستا، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این رژیم در راستای نسل کشی و پاکسازی قومی، قتل عام جدیدی در غزه انجام دادند که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر و زخمی شدن صد ها نفر در مدرسه ای در غزه  شدند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه، افزود: ما از تمام جهان می‌خواهیم که این جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

«سردار ایاز صادق» رئیس مجلس پاکستان نیز تازه‌ترین جنایت هولناک رژیم تروریستی اسرائیل علیه غیرنظامیان ساکن مدرسه‌ای در غزه را به شدت محکوم کرد و گفت: صهیونیست‌ها همچنان خط نسل کشی فلسطینیان را دنبال می‌کنند و سکوت جهان در قبال این فاجعه تاسف برانگیز است.

وی افزود: قلب همه ما از مشاهده رنج و درد ملت فلسطین جریحه دار است و متاسفانه جامعه جهانی همچنان به سکوت خود در قبال جنایات اسرائیل ادامه می‌دهد که عمیقا باعث تاسف است.

ایاز صادق اظهار داشت: رژیم اشغالگر اسرائیل خط پاکسازی نسلی ملت فلسطین را ادامه می دهد و تداوم جنایات آن در سرزمین‌های اشغالی تمام هنجارهای بین المللی، اخلاقی و قوانین حقوق بشری را نابود کرده است.

وزارت خارجه سوریه هم جنایت تازه ارتش رژیم صهیونیستی در مدرسه محل استقرار آوارگان فلسطینی در شهر غزه را محکوم و تاکید کرد که این جنایات عزم ملت‌های منطقه برای مقاومت در برابر این رژیم را جدی‌تر خواهد کرد.

همچنین وزارت خارجه عراق در بیانیه ای تاکید کرد: این جنایت های پرتکرار علیه غیرنظامیان نقض آشکار تمامی منشورهای بین المللی از جمله قانون بین المللی و حقوق بین الملل بشردوستانه به شمار می آید.

این وزارتخانه تصریح کرد: "این جنایت ها نمایانگر بی اعتنایی رژیم صهیونیستی به ابتکارات بین المللی با هدف توقف تجاوز به غزه است."

وزارتخانه های امور خارجه کشورهای عمان، قطر و امارات،  نیز حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به آوارگان پناه برده به یک مدرسه در نوار غزه را به شدت محکوم کردند.

117