رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس جمهوری ونزوئلا، آینده را متعلق به اراده‌هایی دانست که به سوی آزادی، عدالت و استقلال حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز (پنجشنبه) در ادامه دیدارهای خود در حاشیه بریکس 2024، در دیدار «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به اینکه رویکرد دولت ایران به وفاق در داخل و تقویت روابط با جهان است، گفت: تقویت وفاق و انسجام داخلی و نیز روابط دوستانه با همسایگان و دیگر کشورهای جهان از مولفه‌های اصلی قدرت است.

پزشکیان، با بیان اینکه اقدام رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه، در تهران، به قصد ایجاد اخلال در پیشبرد همین رویکرد اتفاق افتاد، افزود: با وجود نیت رژیم اسرائیل برای کشاندن پای جمهوری اسلامی به جنگ، ایران با هدف پیشبرد و به نتیجه رسیدن مذاکرات آتش‌بس، در برابر نقض حاکمیت خود از سوی صهیونیست‌ها خویشتن‌داری کرد، اما این رژیم در ارتکاب جنایات خود علیه زنان و کودکان بی‌گناه و بی‌دفاع گستاخ‌تر شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه حمله موشکی ایران به اسرائیل بر اساس حق دفاع مشروع صورت گرفت، گفت: رژیم صهیونیستی به نام مبارزه با تروریسم، مرتکب قبیح‌ترین اقدامات تروریستی می‌شود و ده‌ها هزار زن و کودک بی‌دفاع را به شهادت می رساند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در این دیدار با بیان اینکه دوره جدیدی از تاریخ بشریت آغاز شده است، گفت: کشورهای غربی می‌خواهند بار دیگر سلطه و هژمونی خود را از طریق جنگ، خشونت و فشارهای اقتصادی و تحریم به جهان تحمیل کنند و در چنین شرایطی تقویت روابط کشورهای مستقل با یکدیگر از جمله ایران و ونزوئلا، از راه‌های متنوع نظیر همکاری در اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی چون بریکس، بسیار حیاتی است.

/114