رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در دومین اجلاس روسای بانک مرکزی کشورهای عضو گروه بریکس در مسکو پیشنهاداتی برای توسعه زیرساخت های فنی و عملیاتی در جهت افزایش همکاری کشورهای عضو ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری ایران‌پرس، «محمدرضا فرزین» رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در دومین اجلاس روسای بانک مرکزی کشورهای عضو گروه بریکس در مسکو گفت: موضوع مهم ، ابزار پرداخت در بریکس و یادداشت مقدماتی موسوم به BCBPI با هدف ایجاد یک سامانه تسویه برای پرداخت‌های فرامرزی بر اساس سیستم‌های تسویه ناخالص آنی و همچنین موضوع پول‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی اعضای بریکس پیشنهاد شده است که با توجه به جایگاه و تاثیر پرداخت‌های فرامرزی در سایر موضوعات، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و انتظار می‌رود با جدیت و فوریت بیشتری پیگیری شود.

محمدرضا فرزین در این اجلاس بین‌المللی با اشاره به ضرورت استفاده از هوش‌مصنوعی در بانکداری الکترونیک و آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود به اعضای بریکس گفت: ما معتقدیم با توجه به خواست و اراده سیاسی که در گروه بریکس وجود دارد و انجام سرمایه‌گذاری های فنی و زیرساختی، به خوبی می‌توانیم به سمت «سیستم‌های ارتباط مالی مختص بریکس» و تسهیل پرداخت‌های فرامرزی در گروه حرکت کنیم و در نهایت به افزایش سرعت، کاهش در هزینه‌ها، دسترسی فراگیرتر به نظام پرداخت بین‌المللی و ایجاد فضای رقابتی‌تر نائل گردیم.

نشست روسای بانک مرکزی کشورهای عضو بریکس در مسکو

در دومین نشست روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه بریکس در مسکو که با هدف ترسیم نقشه‌راه توسعه همکاری‌‌های بانکی و مالی بین کشورهای عضو بریکس برگزار می‌شود، روسای بانک‌های مرکزی روسیه، ایران، چین، هند، آفریقای جنوبی، برزیل، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی حضور دارند.

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی در اجلاس روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه بریکس در این نشست بین‌المللی شرکت کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی پیش از آغاز نشست عمومی با خانم «الویرا نابیولینا» رئیس بانک مرکزی روسیه دیدار و درباره تقویت همکاری‌های پولی و بانکی دوکشور رایزنی کرد. در این دیدار آخرین وضعیت طرح‌های مشترک همکاری‌های پولی، بانکی و مالی دو کشور بررسی شد.

117