صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد۹۰ درصد ساکنان باریکه غزه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه، آواره شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) تاکید کرد که بسیاری از آوارگان فلسطینی که از آغاز جنگ غزه (اکتبر ۲۰۲۳)  خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند، کودک و زن هستند.

در حساب کاربری یونیسف در شبکه اجتماعی "ایکس" آمده است؛ اماکنی که ساکنان باریکه غزه مجبور به مهاجرت به آن‌ها می شوند، فاقد نیازهای اساسی و امنیت است.

«فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(آنروا) نیز در روزهای گذشته اعلام کرد که رژیم اسرائیل در کمتر از دو هفته اخیر،  دستکم ۸ مدرسه را در باریکه غزه بمباران کرده که ۶ مورد آن‌ متعلق به آنروا بوده است.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل هم چنان پناهگاه‌ها و مراکز تجمع شهروندان و نیز ساختمان‌ها و منازل فلسطینیان درباریکه غزه را به طور مداوم هدف قرار می دهند.

رژیم نسل کش اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی رژیم نامشروع صهیونیستی شده است.براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ تاکنون ۳۸ هزار و ۷۹۴ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و۳۶۴ نفر زخمی شده اند.

116

بیشتر بخوانید:

الخلیج‌آنلاین: بی‌خانمان ساختن؛ سیاستی برای تحریک آوارگان غزه

سازمان جهانی بهداشت: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

گسترش قحطی در باریکه غزه