در یورش نظامیان صهیونیست به شهر «سلفیت»، شمال کرانه باختری رود اردن، یک فلسطینی شهید و شمار دیگری زخمی شدند.

به گزارش ایران پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد جمیل شاهین» جوان فلسطینی روز سه شنبه در درگیری‌های شهر سلفیت در شمال کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید و دست کم 40 نفر زخمی شدند.

نظامیان اسرائیلی «یاسر فوزی شویکی» دیگر جوان فلسطینی را نیز روز سه شنبه در شرق الخلیل به ضرب گلوله به شهادت رساندند. 

تنش میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی در پی گسترش تجاوز صهیونیست ها به مسجدالاقصی طی روزهای گذشته، افزایش یافته است. نظامیان رژیم اشغالگر قدس تدابیر امنیتی شدیدی را در بخش قدیمی قدس و اطراف و محوطه های مسجد الاقصی به اجرا گذاشتند و درهای مسجدالاقصی را به روی فلسطینیان بستند.

صدها فلسطینی نماز عصر را مقابل باب الاسباط اقامه کرده و پس از نماز در این مکان تحصن کردند. شمار زیادی از نمازگزاران فلسطینی هم در داخل مسجد الاقصی تحصن کرده اند.

گفتنی است، در پی تحصن گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی به خاطر بسته شدن درهای ورودی این مسجد مبارک، رژیم صهیونیستی در برابر خواسته نمازگزاران مبنی بر بازشدن درهای مسجدالاقصی تسلیم شد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: رئیس پلیس اسرائیل در قدس اشغالی دستور داده است درهای مسجد الاقصی از صبح روز چهارشنبه به روی فلسطینیان بازگشایی شود.

نهادهای دینی و ملی فلسطینی در قدس اشغالی عموم فلسطینیان را به حضور در مسجد الاقصی و تحصن در داخل آن فراخواندند.

در حمله روزهای گذشته اشغالگران صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در اطراف مسجد الاقصی، شماری زخمی شده و چند نفر هم بازداشت شدند.

116

بیشتر بخوانید:

گزارش: تشییع "شهید حجاب" در رام الله

یک شهید و 50 زخمی در پنجاهمین جمعه راهپیمایی "حق بازگشت"

 

پشت پرده توطئه های جدید علیه مسجد الاقصی/تحلیل