تظاهرات علیه سیاست‌های دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پاریس و شهرهای دیگر این کشور اروپایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، علی‌رغم دستور دولت فرانسه مبنی بر ممنوع بودن هرگونه تجمع در شهر پاریس، چند هزار نفر از مردم این شهر دیشب شنبه برای سومین شب پیاپی به خیابان‌ها آمده و به اصلاحات قانون بازنشستگی دولت امانوئل مکرون اعتراض کردند.

تصاویر منتشرشده از اعتراضات شامگاه شنبه در فرانسه نشان می‌دهد که این تظاهرات با حملات پلیس به معترضان به اصلاحات قانون بازنشستگی دولت امانوئل مکرون به خشونت کشیده شده است.

پلیس فرانسه با توسل به روش‌های خشن از جمله استفاده از گاز اشک‌آور و تجهیزات ضدشورش برای سومین شب پیاپی با معترضان به اصلاحات قانون بازنشستگی در این کشور درگیر شدند.

معترضان فرانسوی در تظاهرات شامگاه شنبه خواستار استعفای "امانوئل مکرون" از ریاست جمهوری این کشور شدند که پلیس و نیروهای امنیتی نیز با گاز اشک‌آور و تجهیزات ضدشورش به آنها پاسخ دادند.

رسانه‌های محلی فرانسه نیز گزارش دادند که تعداد زیادی از دانشجویان فرانسوی در این اعتراضات توسط پلیس بازداشت شده و با آنها مانند افراد جنایتکار برخورد می‌شود.

پلیس فرانسه در پی گسترش اعتراض‌ها و تنش‌ها با تظاهرکنندگان و معترضان به قانون اطلاحات بازنشستگی دولت این کشور، روز شنبه برگزاری هرگونه تجمع و تظاهرات در میدان کنکورد، اطراف آن و همچنین در بخشی از خیابان شانزلیزه پاریس را ممنوع کرد.

پلیس فرانسه با برخورد خشونت آمیز اعتراضات ضد دولتی را سرکوب و بیش از 370 نفر را بازداشت کرده است.

دولت فرانسه پیش از این نیز در جریان اعتراضات جنبش ضد سرمایه داری (جلیقه زردها) تظاهرات در خیابان شانزه لیزه را که به نماد اعراضات آن جنبش تبدیل شده بود، ممنوع کرد.

دولت فرانسه پس از سه ماه اعتراضات اکثریت مردم و مخالفت با لایحه اصلاحات قانون بازنشستگی این کشور و نیز رد این لایحه در مجلس با تمسک به تبصره 3 ماده 49 قانون اساسی فرانسه این لایحه را به قانون تبدیل کرد.

اقدام دولت فرانسه باعث شد معترضان خشمگین بار دیگر به خیابان‌های پاریس بیایند. پلیس فرانسه نیز با استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب پاش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان اقدام کرد.

گزارش شده است که تظاهرات بیشتری در سرتاسر فرانسه طی روزهای آینده برنامه ریزی شده و ممکن است این اعتراضات فرانسه را که درگیر اعتصاب همزمان اتحادیه های کارگری است، فلج کند.

نظرسنجی‌ها در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که حدود دو سوم فرانسوی‌ها با اصلاحات حقوق بازنشستگی مخالف بودند، اما تقریباً همین تعداد معتقد بودند که به هر حال اصلاح خواهد شد.

112

بیشتر بخوانید:

سرکوب خشونت آمیز معترضان در فرانسه

تصویب اصلاحات قانون بازنشستگی از سوی سنای فرانسه به رغم اعتراض های میلیونی

تداوم تظاهرات‌ها در فرانسه در اعتراض به طرح افزایش سن بازنشستگی

تصویب اصلاح قانون بازنشستگی در سنا و تقابل فزاینده مردم فرانسه با دولت مکرون

تصویب لایحه جنجال برانگیز افزایش سن بازنشستگی در سنای فرانسه

فراخوان اتحادیه های کارگری فرانسه برای اعتصاب سراسری