امروز چهارشنبه 15 شهریور  برابر با 20 صفر سال 1445 هجری قمری، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان؛ دهم محرم سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند.

حضرت امام حسین (ع) در بیان واقعه کربلا، در راه مکه به کربلا و تا هنگام شهادت به صراحت تاکید کردند: "مقصود من از حرکت؛ افشای حکومت ضد اسلامى یزید و برپاداشتن امر به معروف و نهى از منکر و ایستادگى در برابر ظلم و ستمگرى است و جز حمایت قرآن کریم و زنده نگه داشتن دین اسلام ناب محمدى هدفى ندارم."

شمار زیادی از مسلمانان و پیروان ادیان الهی دیگر هرساله، از چند روز مانده به اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)، با پیاده‌روی از شهر نجف و همچنین دیگر شهرهای عراق، خود را به مرقد مطهر ایشان در کربلای معلی می‌رساندند.

براساس اعلام منابع عراقی، انتظار می‌رود امسال، بیش از ۲۰ میلیون زائر وارد کربلا شوند. 

از ایران اسلامی تاکنون نزدیک 4 میلیون زائر عازم زیارت اربعین شده‌اند.

سال گذشته طبق آمار دبیرخانه آستان عباسی در شهر کربلا ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر تا روز اربعین وارد این شهر شده بودند.

طبق گزارش‌ها، مردم بیش از 80 کشور جهان در این مراسم عبادی که بزرگترین گردهمایی سالانهٔ مذهبی در جهان است، شرکت می کنند.

آن دسته از مردم ایران اسلامی  نیز که از توفیق پیاده‌روی اربعین حسینی جا ماندند، قرار است امروز چهارشنبه همزمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان،  مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین را برگزار کنند.

125