ارتش ترکیه روز سه شنبه بار دیگر روستاهای منطقه ابو راسین در شمال غربی الحسکه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

ارتش ترکیه به بهانه مبارزه با تروریست‌ها، از حدود دوسال و نیم پیش بخش هایی از مناطق شمال و شمال شرق سوریه را اشغال کرده و گروهی از نظامیان ترکیه ای همچنان در این مناطق حضور دارند.

نیروهای ترکیه به صورت مستمر مناطق شمالی استان‌های الحسکه، الرقه و حلب سوریه را هدف قرار می‌دهند که منجر به کشته شدن زنان و کودکان این مناطق و تخریب زیرساخت‌ها مانند شبکه‌های آب و برق و جاده‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس،‌ خبرگزاری سانا به نقل از منابع محلی سوریه گزارش داد که نیروهای ترکیه و گروه‌های تروریستی وابسته با آنها مستقر در روستاهای عنیق الحوا و الداودیه طی ساعات گذشته، دو روستای "الربیعات" و "ام حرمله" را با توپ و راکت هدف قرار داده‌اند.

منابع محلی تأکید کردند، حملات مکرر ترکیه، خسارات مادی به منازل شهروندان وارد کرده و علاوه بر این، زندگی روزمره ساکنان را مختل کرده است.

ارتش ترکیه چند روز پیش هم روستاهای «تل الورد»، «الربیعات»، «خربه الشعیر» و «العبوش» در حومه شهرک ابو راسین واقع در شمال غربی الحسکه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده بودند.

شهروندان سوری ساکن مناطق شمالی این کشور که از تهدیدهای پیاپی ترکیه و اقدامات مزدوران آن به ستوه آمده‌اند، بارها با برگزاری تظاهرات، ترک خاک کشورشان را از سوی نظامیان ترکیه و مزدوران آنها خواستار شده اند.

دولت سوریه هم بارها به حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه اعتراض کرده است.125