ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، چهارشنبه شب در پاسخ به جنایات ائتلاف متجاوز سعودی در یمن، پایگاه هوایی "ملک خالد" در استان عسیر و چند هدف دیگر در "جیزان" در جنوب عربستان را موشک باران کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، "یحیی السریع"، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، یگان موشکی این کشور با 5 فروند موشک بالستیک بومی، آشیانه جنگنده‌های سعودی در پایگاه "ملک خالد" و چند هدف دیگر در جیزان را هدف قرار داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه موشک‌ها دقیقا به اهداف مورد نظر برخورد کرده اند، افزود، این حمله در پاسخ به تجاوزهای هوایی و جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه مردم مظلوم یمن انجام شده است.

 جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی طی ساعات گذشته در چند نوبت مناطق مسکونی در استان های  "صنعا"، "حجه"، "مارب" و "تعز" یمن را هدف قرار داده بودند.

فرودگاه های "جیزان" و "ابها" و  همچنین پایگاه هوایی "ملک خالد"  در جنوب عربستان  در ماه های اخیر بارها توسط یگان های پهپادی و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن هدف قرار داده شده‌اند.

این دو فرودگاه  و همچنین پایگاه هوایی "ملک خالد" محل سوخت‌گیری و پشتیبانی جنگنده‌هایی است که در حملات ائتلاف سعودی به یمن مورد استفاده قرار می گیرند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی 4 میلیون نفر منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین بیش از 85 درصد زیرساخت های یمن را تخریب و این کشور با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

120