محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن چهارشنبه شب به ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد که اگر به توصیه‌های عبدلملک الحوثی دبیرکل انصارالله در خصوص توقف حملات به یمن گوش ندهند، پشیمان خواهند شد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیرکل انصارالله یمن شنبه شب به عربستان و امارات توصیه کرد که از حرکت در مسیر و تامین منافع آمریکا پرهیز کنند و به فکر منافع خود و انجام توافق تبادل اسرا و لغو محاصره یمن باشند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، العاطفی که به میدان جبهه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در شهرستان "میدی" در استان حجه رفته بود، به کشورهای متجاوز هشدار داد و گفت که به توصیه‌های عبدلملک الحوثی برای پایان دادن به تجاوزگری‌ها، لغو محاصره یمن و عقب نشینی از خاک یمن گوش بدهند.

وی ائتلاف متجاوز را تهدید کرد، جنگ آینده جنگ توانمندی‌ها و یکسره کردن کار [دشمن] است.

العاطفی تاکید، پیروزی بر متجاوزان قطعی خواهد بود.

ائتلاف عربی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله رهبری عربستان و همراهی امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف عربی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف، شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف پایان یافت و دیگر تمدید نشد.125