تهران- ایران پرس: با حضور وزرای كار، تعاون و رفاه اجتماعي و راه و شهرسازي ٥٥٠٠ طرح مسكن در ١٣ استان از طريق ويدئو كنفرانس صبح امروز یکشنبه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، حجت الله عبدالملكي، وزير كار،تعاون و رفاه اجتماعي و رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي در اين مراسم كه در وزارت راه و شهر سازي برگزار شد حضور داشتند و از طريق ويدئو كنفرانس دغدغه ها و مسائل استانداران و معاونين عمراني استانها را در زمينه مسكن را شنيدند.

وزير راه و شهرسازي در اين مراسم گفت: درقانون بودجه ١٤٠١ صندوق ملي مسكن ٣٠ هزار مليارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و در اين زمينه اختيار كافي به استانداران داده شده است.

وي افزود: حجم تامين نياز زمين از ابتداي دولت قابل قبول بوده است و تا پايان سال آينده دولت تعهدات خود در حوزه مسكن را به نتيجه خواهد رساند.

البرز، بوشهر، تهران، خراسان رضوي، خوزستان، سيستان وبلوچستان، قم، كرمان، كرمانشاه، گيلان، لرستان، مازندران و هرمزگان ١٣ استاني بودند كه طرح هاي مسكن در آنها در راستاي طرح ملي مسكن مهر افتتاح شد.

وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي در این مراسم گفت: بخش تعاون يكي از سه بخش اصلي اقتصاد است كه هم مبناي اسلامي دارد هم ايراني و مقام معظم رهبري هم بسيار بر اين امر تاكيد داشتند.

عبدالملكي عدم باور مسئولين به حوزه تعاون، عدم توسعه فضاي كسب و كار تعاوني، آموزش ناكافي فرهنگ تعاون و عدم نظارت كافي را از آسيب هاي مهم بخش تعاون برشمرد و افزود در دولت جديد تلاش بر تقويت تعاون بيش از پيش خواهيم داشت.

112