شهادت فلسطینی ها

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش تعداد شهدای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، به نقل از المیادین، وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد: تاکنون ۴۳۶ شهروند فلسطینی از جمله ۹۱ کودک و ۶۱ زن به شهادت رسیده اند.

این وزارتخانه افزود: تاکنون ۲ هزار و ۲۷۱ فلسطینی از جمله ۲۴۴ کودک و ۱۵۱ زن فلسطینی زخمی شده اند.

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند: در سومین روز جنگ هستیم اما هنوز نتوانستیم کنترل اوضاع در اطراف نوار غزه را به دست بگیریم.

این در حالیست که وزارت کشور فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست با دست زدن به صدها حمله هوایی پی در پی طی ساعات گذشته، منازل مسکونی و تأسیسات غیرنظامی و بسیاری از مساجد را ویران کرده اند.

این وزارتخانه اضافه کرد: تاکید می‌کنیم که تمام اهداف حملات اشغالگران صهیونیست همین مناطق مسکونی و غیرنظامی بوده است. این حملات شهدا و مجروحان زیادی برجای گذاشته که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های خبری از هدف قرار گرفتن مسجد شیخ احمد یاسین در غرب غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد تعداد زخمی‌های عملیات نیروهای فلسطینی تا ساعت ۸ صبح (به وقت محلی) به ۲ هزار و ۳۸۲ تن افزایش یافت.

این وزارتخانه اذعان کرد که حال ۳۵۴ تن از آنها وخیم گزارش شده و از ۲۲ تن از آنها که در کما قرار دارند قطع امید شده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت گزارش داد: شمار تلفات صهیونیستها در عملیات طوفان الاقصی به 1000 نفر می‌رسد و تعداد افرادی که توسط نیروهای حماس به اسارت گرفته شدند نیز بیش از 150 نفر است.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

116

بیشتر بخوانید:

ادامه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه/ شهادت 11 فلسطینی

فرودگاه بن گوریون تل‌آویو زیر آتش نیروهای مقاومت

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۴۱۳ غیرنظامی

محمد اشتیه: جهان باید شرایط سیاسی لازم برای تحقق حقوق ملت فلسطین را فراهم کند