اتحادیه عرب با محکوم کردن عملیات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، این اقدامات را بخشی از یک طرح گسترده برای کوچ اجباری فلسطینیان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب، با محکومیت عملیات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی در شمال باریکه غزه، به‌ویژه در جبالیا گفت: اسرائیل از مشغولیت جهانی با جنایاتش در لبنان سوءاستفاده می‌کند تا جنایات بیشتری را به کارنامه ننگین خود در غزه اضافه کند.

دبیر کل اتحادیه عرب افزود: رژیم صهیونیستی با جلوگیری از ورود مواد ضروری از جمله آب و غذا به ساکنان، و همچنین هدف قرار دادن مراکز درمانی و تخریب کامل ساختمان‌ها، از سیاست‌های بسیار بی‌رحمانه‌ای استفاده می‌کند.

در ۷ اکتبر جاری و همزمان با گذشت یک سال از آغاز جنگ نسل‌کشی در غزه، ارتش اشغالگر اسرائیل شروع به کوچ اجباری ساکنان شهرهای بیت حانون، جبالیا و بیت لاهیا به جنوب کرده است که رسانه‌ها آن را اجرای غیرعلنی «طرح ژنرال‌ها» توصیف کردند.

«طرح ژنرال‌ها» که توسط وب‌سایت عبری «وای نت» در ۴ سپتامبر گذشته فاش شد، هدفش تبدیل کل منطقه شمال گذرگاه نتساریم (در مرکز باریکه غزه) به منطقه‌ای نظامی بسته است.

بر اساس اطلاعاتی که توسط روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در ۲۲ سپتامبر منتشر شد، این طرح توسط نظامیان سابق صهیونیستی تهیه شده و شامل «اخراج اجباری ساکنان ظرف چند هفته و تحمیل محاصره بر منطقه برای وادار کردن مبارزان شهر غزه به تسلیم یا مرگ» است.

رژیم نسل کش اسرائیل با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۴۲هزار و ۲۸۹ نفر و شمار مجروحان به ۹۸ هزار و ۶۸۴ نفر رسیده است.

116