در پی اقدام خصمانه دولت کانادا در تروریستی توصیف کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پنجشنبه سفیر ایتالیا در تهران که مسئولیت حفاظت از منافع کانادا را بر عهده دارد، توسط مدیرکل آمریکا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در این فراخوانی، اعتراض شدید کشورمان به اقدام غیرقانونی و خلاف حقوق بین‌الملل دولت کانادا به حافظ منافع این کشور ابلاغ و ضمن هشدار نسبت به تبعات این اقدام، بر حق ایران در اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات متقابل تاکید گردید.

سفیر ایتالیا نیز گفت مراتب را سریعا به دولت کانادا منعکس خواهد کرد.

دولت کانادا که خود یکی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی و پناهگاه آنها محسوب می‌شود، روز چهارشنبه در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست به اصطلاح «تروریستی» قرار داد.

در همین حال «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با محکوم کردن اقدام سیاسی و غیرمتعارف دولت کانادا در ترویستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این تصمیم «اتاوا» را حرکتی خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت ها و مداخله نکردن در امور داخلی دولتها و مصداق تعرض به حاکمیت ملی ایران دانست.125