تحلیل؛

ایران پرس: پاسخ نظامی مشروع ایران به اقدامات تروریستی و تجاوزکارانه رژیم اسرائیل، اروپائیها را به تکاپو انداخته است و اکنون ادعای صلح طلبی دارند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان در واکنش به اقدامات تدافعی حزب الله لبنان و اقدام واکنشی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی با وعده همکاری با شرکای این کشور برای آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان، خواستار متوقف شدن حملات علیه اسرائیل  شد. 

اروپائیها به خصوص دولتهای بزرگ این قاره همچون آلمان هیچگاه میانجی بی طرف و صادقی در قبال تجاوزات صهیونیستهای اشغالگر سرزمین فلسطین نبوده اند. این سیاست به تحولات پس از هفتم کتبر سال گذشته و تجاوز صهیونیستها به غزه محدود نمی شود. از بعد از اعلام تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین فلسطین در سال 1948 اروپائیها همواره مدافع صهیونیستها بوده اند.

صهیونیستهای اشغالگر فلسطین نیز به پشتوانه همین حمایت از هیچ جنایتی دریغ نورزیده اند. پس از عملیات طوفان الاقصی بسیاری از سران دولتهای اروپایی از جمله اولاف شولتس خود را به تل آویو رسانده و حمایت همه جانبه شان را از اسرائیل اعلام کردند. آنها بدون اشاره به جنایات صهیونیستها از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین می خولستند که اسرای اسرائیلی بدون هیچ پیش شرطی آزاد کند. این درحالی است که صهیونیستها به اذعان مقامات سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر در غرب هیچ جنایتی نبوده که در غزه انجام نداده باشند.

نگاه برتری جویانه و نژادپرستانه سران رژیم صهیونیستی به گونه ای حق به جانب است که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل را بخاطر محکوم نکردن دفاع مشوع ایران از حاکمیت و تمامیت ارضیش  شماتت کرده و  ورود او را به فلسطین اشغالی ممنوع می کنند. این نگاه برتری جویانه و نژادپرستانه صهیونیستها در میان دولتهای غربی نیزحاکم است. دولتهای غربی خود را مدافع حقوق بشر در جهان می دانند.

شاخصهای دولتهای اروپایی در تعریف از حقوق بشر را می توان با واکنش آنها به جنایت صهیونیستها و دفاع مشروع فلسطینیان از سرزمین اجدادیشان و مقابله با تجاوز صهیونیستها محک زد. آنها جنبش مقاومت فلسطین و لبنان را به دلیل ایستادگی در برابر تجاوز صهیونیستها تروریست می خوانند اما تجاوز صهیونیستها و قتل عام دهها هزار انسان در فلسطین و لبنان را دفاع مشروع از خود دانسته از آن حمایت می کنند. آیا این سیاست جز برتری جویی و نژادپرستی نیست؟ آنها در برابر مرگ یک یهودی ساکن فلسطین اشغالی صدای بشردوستی شان به آسمان  می رسد اما در برابر کشتار روزانه دهها هزار زن و کودک فلسطینی و لبنانی حتی یک ابراز تاسف هم نمی کنند.  

این نگاه را در ساعات بعد از اقدام مشروع ایران و شلیک دهها موشک بالستیک و هدف قرار دادن چندین پایگاه نظامی و مرکز اطلاعاتی اسرائیل، می توان مشاهده کرد. «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا با صدور بیانیه ای گفت: «من حمله  ایران با موشک‌های بالستیک به اسرائیل را به قوی‌ترین شکل محکوم می‌کنم. چنین اقداماتی ثبات منطقه‌ای را به خطر انداخته و تنش‌ها را در وضعیتی به شدت ناپایدار گسترش می‌دهند.»

اما همین مقامات اروپایی نگران صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا  زمانی که کنسولگری ایران در دمشق هدف صهیونیستها قرار گرفت و چندین نفر از مستشاران نظامی ایران به شهادت رسیدند یا اسماعیل هنیه میهمان رسمی ایران در تهران ترور می شود هیچ واکنشی به آن نشان نداند. اما اقدام ایران در دفاع مشروع از حاکمیت و تمامیت ارضیش باعث بی ثباتی و ناپایداری در منطقه می شود. این دو رویی و برتری جویی و نژادپرستی اروپائیها یک نتیجه بیشتر ندارد و آن دامن زدن به بی ثباتی در منطقه با حمایت از صهیونیستهای اشعالگر است. دولتهای اروپایی با این سیاست دو گانه در ادعاهای صلح طلبیشان شریک جرم تمام جنایت صهیونیستها در فلسطین و لبنان هستند.

نویسنده: مرتضی مکی

بیشتر بخوانید:

ابراز تاسف بورل از ناتوانی کشورها در متوقف کردن حملات اسرائیل 

انتقاد ایران از همدستی اروپا و آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه

بورل: جامعه بین المللی باید به تلاش ها برای توقف جنگ در نوار غزه ادامه دهد