رسانه های هند انفجار دستگاه های ارتباطی در لبنان را منعکس کردند. 

به گزارش خبرگزاری ایران‌پرس از دهلی نو، این رسانه ها طبق روند همیشگی اخبار و اطلاعات خود را به نقل از منابع خبری غرب بازگو کردند.

شبکه تلویزیونی ان دی تی وی نوشت:  هزاران دستگاه ارتباطی ( پیجر) دیروز در عرض چند ثانیه در سراسر لبنان همزمان با هدف مورد حمله  قرار دادن حزب الله، منفجر شدند. 

این انفجارها در کشوری که در حیاط خلوت خود گرفتار تنش های رژیم صهیونیستی و فلسطین شده است، دست کم ۹ کشته و ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشت.

حزب الله که  اسرائیل را مسئول این حمله می داند. در طول جنگ غزه، از حماس حمایت می کرد و در سراسر مرز جنوبی خود با اسرائیل برای حمایت از گروه فلسطینی خود به تبادل آتش می پرداخت.

هنوز هیچ کشور یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. اما انگشت اشاره به سوی اسرائیل یک سوال بزرگ را در مورد توانایی های موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل که به انجام حملات هدفمند در خاک های خارجی معروف است، ایجاد می کند. 

شبکه خبری ایندیا تودی نیز در مطلبی با این عنوان" زمانی که تلفن ها به دستگاه های قاتل تبدیل شدند" نوشت:  بر اساس کتاب «اول برخیز و بکش» که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، نیروهای اطلاعاتی اسرائیل سابقه چندین دهه استفاده از وسایل ارتباطی مانند تلفن های همراه برای هدف قرار دادن دشمنان خود را دارند. 

روزنامه انگلیسی زبان  ایندین اکسپرس  با تشریح اطلاعاتی درباره حادثه دیروز در باره شرکت تولیدکننده این دستگاههای ارتباطی اعلام کرد:  بیشتر این دستگاه ها ساخت شرکت Gold Apollo مدل AP924 این شرکت بودند. "پیجرها در این  شرکت مستقر در بوداپست" تولید شده بودند. 

با این حال، این شرکت تایوانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت دیگری به نام BAC Consulting KFT، مستقر در پایتخت مجارستان، این دستگاه‌ها را تولید کرده است.

در بیانیه Gold Apollo به نقل از خبرگزاری AP آمده است: «طبق توافقنامه همکاری، ما به BAC اجازه می‌دهیم از علامت تجاری برند خود برای فروش محصولات در مناطق تعیین‌شده استفاده کند، اما طراحی و ساخت محصولات صرفاً بر عهده BAC است.
 
هسو چینگ کوانگ، رئیس Gold Apollo به رسانه ها گفت که شرکت او ذر  سه سال گذشته یک توافقنامه مجوز با BAC داشته است.

هسو گفت: "این شرکت با ما همکاری کرده است و بسیاری از محصولات ما را نمایندگی می کند." آنها همچنین می خواستند پیجر بسازند و از من پرسیدند که آیا می توانند از نام تجاری شرکت ما استفاده کنند. وی افزود محصولات دخیل در انفجار از سوی  BAC طراحی شده است. هسو و دیگر نمایندگان گلد آپولو جزئیات بیشتری در مورد BAC فاش نکردند و هیچ مدرکی دال بر موافقت سازمان ها نشان ندادند.

شبکه خبری تلویزیونی نیوز هجده نیز به تحلیل این حادثه با این سوال که چطور دستگاه های ارتباطی قدیمی در یک ضربه مرموز به سلاح های مرگبار تبدیل شدند؟ پرداخت. 

انفجار پیجرهای حزب الله در لبنان که منجر به کشته شدن(شهادت) ۱۲ نفر و زخمی شدن ۳٠٠٠نفر شد، سؤالاتی را در مورد خرابکاری های مرتبط با موساد اسرائیل ایجاد می کند.

303