نظامیان رژیم صهیونیستی شماری از فلسطینیان را در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند.

به گزارش ایران پرس، نظامیان صهیونیست روز چهارشنبه پنج فلسطینی را که در اردوگاه آوارگان "الروب" در الخلیل تجمع کرده بودند، بازداشت کردند.

نظامیان اسرائیلی، همچنین پس از حمله به نابلس، بیت لحم، قلقیلیا، قدس، طولکرم و رام الله به خانه های فلسطینیان یورش برده و 17 فلسطینی را به ادعای انجام فعالیت های مبارزاتی و مقاومتی بازداشت کردند.

در همین حال، شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی طرح احداث چهار هزار و 416 واحد تجاری و مسکونی را در اطراف این شهر تصویب کرد.

رژیم صهیونیستی با ساخت شهرک‌های صهیونیست‌ نشین و توسعه این شهرک‌ها، درصدد تغییر بافت جمعیتی و ساختار جغرافیایی این مناطق به نفع صهیونیستها است تا اشغالگری خود را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

از سویی، «عدنان الحسینی» وزیر امور قدس فلسطین با هشدار نسبت به اجرای طرح تقسیم مکانی مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی، گفت: اسرائیل تلاش می کند تا بر منطقه "باب الرحمه" و نوار شرقی مسجد الاقصی مسلط شود و آن را به کنیسه تبدیل کند.

وزیرامور قدس فلسطین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند مسجدالاقصی خط قرمز فلسطینی ها بوده و هرگونه تعرض به آن مردود است و باید کشورهای عربی -اسلامی برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی اقدام کنند.

از سویی دیگر، سازمان همکاری اسلامی تصمیم رژیم صهیونیستی برای مسدود کردن درآمدهای تشکیلات خودگردان فلسطین به بهانه پرداخت حقوق به خانواده های شهدا و اسیران فلسطین را " غارت اموال ملت فلسطین و راهزنی" توصیف کرد.

رژیم اسرائیل با تصویب قانونی یکصد و 38 میلیون دلار از درآمدهای تشکیلات خودگردان فلسطین را به بهانه پرداخت حقوق به خانواده اسیران فلسطینی مسدود کرده است.

سازمان همکاری اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی را مجازات جمعی ملت فلسطین و نقض قوانین بین المللی دانست و از جامعه بین الملل خواست برای متوقف کردن اقدامات ظالمانه صهیونیستها وارد عمل شود.113/118

بیشتربخوانید: 

حماس: استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش صهیونیستی نشانگر قدرت مقاومت است

احضار دوباره سفیر رژیم صهیونیستی از سوی دولت لهستان

تحولات فلسطین؛ از مصادره حقوق فلسطینی‌ها تا ادامه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی