فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت، نیروی دریایی ارتش ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امنیت شمال اقیانوس هند را برای کشتیرانی و ناوگان تجاری کشور برقرار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ (IMEX 2024) در جمع خبرنگاران گفت، حضور ایران در دریاها به خودی خود امنیت‌آفرین است و خطوط کشتیرانی در امنیت کامل قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دو کمیته امنیت دریایی و اقدامات بشردوستانه آیونز را بر عهده دارد و به درستی در حال انجام آن است.

رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ (IMEX ۲۰۲۴) روز شنبه با پیام "صلح، دوستی، همدلی و مشارکت جمعی" با محوریت نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران و با حضور کشورهای روسیه، عمان، عربستان سعودی، هند، تایلند، پاکستان، قطر و بنگلادش با شعار "با هم برای اقیانوس هند امن و ایمن" در حال برگزاری است.

رزمایش نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از سال ۲۰۰۸ به ابتکار نیروی دریایی هند و با هدف گسترش همکاری‌های دریایی برای مقابله با چالش های امنیتی غیر سنتی و سازمان یافته است.

/114

بیشتر بخوانید:

آغاز رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ به میزبانی ایران

استقبال بالگردها و ناوهای ایرانی از ناوگروه‌های‌ حاضر در رزمایش‌ مرکب‌ دریایی آیونز

رزمایش مرکب دریایی آیونز برگزار می‌شود