نیجریه- ایران‌پرس: مردم مسلمان نیجریه با شروع ماه محرم‌الحرام و ایام سوگواری امام حسین (ع)، عزاداری روزانه خود را به مدت 10 روز آغاز کردند. 

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ایالت‌های مختلف نیجریه با حضور اقشار مختلف مردم و علمای مذاهب اسلامی شیعه و سنی برگزار می‌شود و علما درباره قیام عاشورا و درس‌های این نهضت سخنرانی می‌کنند.

علاوه بر سخنرانی علما، مردم مسلمان نیجریه به ویژه جوانان با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند و در سوگ سالار شهیدان می‌گریند.  

«شیخ یعقوب یحیی» در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ایالت کاتسینا شمال غرب نیجریه، درباره مقاومت امام حسین (ع) در برابر ظالمان و نیز بی‌عدالتی و درس‌هایی که مسلمانان باید بیاموزند، سخنرانی کرد. 

«شیخ صالح محمد ثانی» هم در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ایالت بائوچی، شمال شرق نیجریه، با اشاره به اهمیت نماز گفت: امام حسین (ع) با وجود جنگ، تشنگی و گرسنگی، نماز را اقامه کردند. 

مردم مسلمان نیجریه با شروع ماه محرم الحرام، لباس سیاه برتَن کرده‌اند و با حضور گسترده در مساجد و تکیه‌ها و خیابان به عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایش می‌پردازند.

117