رهبر جامعه مسلمانان رومانی، در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت، ایران نقش مهمی در ایجاد وحدت در جهان اسلام دارد.

"یوسف مراد" (Iusuf Muurat) روز جمعه در حاشیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر لزوم اتحاد تمام مسلمانان جهان  گفت، شیعه و سنی نباید باعث ایجاد اختلاف و تفرقه شود.

وی افزود، جریان های تکفیری که اشاعه دهنده ایدئولوژی از سوی برخی کشورهای مسلمان هستند، خود باعث ایجاد تفرقه در جهان اسلام می شوند و ایران با توجه به نقش مهمی که در جهان اسلام دارد، می تواند با این موضوع قدرتمندانه برخورد کند.

رهبر جامعه مسلمانان رومانی تاکید کرد، اسلام هراسی که در غرب بر آن  دامن زده شده، باید با انجام گفتمان بین دیگر ادیان و از طریق آموزش و شناساندن مشترکات دینی رفع شود.

یوسف مراد اظهار داشت، در رومانی به دلیل نزدیکی این کشور با دین اسلام، پناهجویان مسلمان را خیلی بهتر از دیگر کشورهای اروپای غربی درک کرده و با آنها رفتار مناسب تری می شود و علاوه بر آن، همکاری های خوب دینی بین سایر ادیان در این کشور وجود دارد.

سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح پنج شنبه برابر با 25 آذرماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با شعار وحدت و ضرورت مقابله با گروه های تکفیری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گشایش یافت.

کنفرانس امسال با حضور 220 شخصیت بزرگ و برجسته جهان اسلام از 60 کشور از 25 تا 27آذرماه در تهران برگزار شده است.