تهران- ایران پرس: سخنگوی ستاد مردمی «مهمونی ده کیلومتری غدیر» آخرین جزئیات برگزاری این برنامه در تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «ساسان زارع» امروز (یکشنبه) در تشریح برنامه‌های برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» اظهار داشت: جشن غدیر روز سه شنبه (۵ تیر) از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در محور بزرگراه امام علی(ع) تا میدان آزادی تهران برگزار می‌شود.

زارع افزود: امسال تعداد موکب‌ها، ۳۰ درصد افزایش یافته که در مجموع دو هزار و ۲۰۰ موکب برپا می‌شود و ۶۰۰ موکب هم در انتظار هستند.

سخنگوی ستاد مردمی برگزاری مهمونی ده کیلومتری غدیر ابراز کرد: چهار سکوی اصلی در میدان امام حسین(ع)، میدان فردوسی، میدان انقلاب و میدان آزادی برپا می‌شود و در ۲۶ نقطه نورافشانی و پرواز بادکنک‌ها را هم خواهیم داشت که آسمان شهر را جذاب می‌کنند. 

زارع با بیان اینکه مهمونی کیلومتری در ۳۰۰ شهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در روز عیدغدیر ۳۶۰ کیلومتر مهمونی غدیر در کشور برپا و ۱۵ هزار دیگ غذای نذری بارگذاشته می‌شود.

وی افزود: امسال نمایندگانی از جبهه مقاومت از کشورهای لبنان، یمن، افغانستان و عراق در تهران موکب‌ برپا می‌کنند. همچنین در پنج کشور برزیل، هند، پاکستان، لبنان و افغانستان هم مهمونی کیلومتری غدیر برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد مردمی مهمونی ده کیلومتری غدیر با اشاره به برگزاری سه پویش در جشن تهران، گفت: پویش «لقمه میلیونی»، پویش «هدیه اسباب‌بازی» و پویش «نوجوانان خادم غدیر» امسال برگزار می‌شود.

«مصطفی زیبایی‌نژاد» مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز در خصوص روند برگزاری این جشن گفت: ۲۲ موکب سلامت محور و شهربازی ۱۰ کیلومتری در مسیر خواهیم داشت، البته در فضاهای دیگر هم وسایل بازی را برپا خواهیم کرد.

زیبایی نژاد اظهار داشت: اتوبوس‌ها در میادین اصلی شهر، مساجد و محله‌ها برای حمل و نقل مردم به جشن آماده هستند و ۳۵۰ ون تاکسی هم برای رفت و آمد مردم تدارک دیده شده است و مترو تهران هم با سرعت و امکانات بیشتری به صورت رایگان به مردم تا ساعت ۲۳ خدمات خود را ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ستاد گردشگری شهرداری از اقوام مختلف دعوت کرده و ۲۲ سیاه چادر اقوام در مسیر برپا می‌شود و فرهنگ و سنت اقوام را نمایش خواهند داد. شورای عالی قرآن شهرداری نیز با فناوری vr در میدان آزادی، کعبه ابراهیمی بنا می‌کند تا آیات مرتبط با غدیر را به مردم و نوجوانان ارائه کند.

117