گروه‌های حامی فلسطین همزمان با سفر نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شیکاگو تظاهرات اعتراضی برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، بیش از ۲۵۰ نهاد و سازمان حامی فلسطین اعلام کردند که روز دوشنبه (19 اوت) همزمان با سفر «کامالا هریس» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شیکاگو و آغاز کار کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، تظاهرات گسترده ای را در اعتراض به جنگ غزه در این شهر پرجمعیت آمریکا برگزار خواهند کرد.

کنوانسیون ملی دموکرات ها از 19 تا 22 اوت در شهر شیکاگو برای معرفی رسمی کامالا هریس به عنوان نامزد دموکرات ها، برگزار می شود.

فعالان حامی فلسطین از اقدامات دولت بایدن برای اختصاص بودجه برای رژیم اسرائیل در جریان جنگ با حماس که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 40 هزار غیرنظامی فلسطینی شده است، انتقاد دارند.

مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به‌دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش‌شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

/ 114