حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که این تجاوز تاثیری بر موضع حمایتی کشورمان از ملت فلسطین و لبنان نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، حزب الله لبنان روز شنبه در بیانیه خود اعلام کرد: حزب الله، تجاوزات خائنانه رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران را قویا محکوم می‌کند و آن را تشدید خطرناک تنش در سطح کل منطقه می‌داند؛ اقدامی که ماهیت تجاوزگر رژیم اشغالگر را منعکس می‌کند.

این بیانیه می افزاید: این رژیم با حمایت صریح و همه جانبه آمریکا دست به قتل عام و فجایع و ویرانی می‌زند و به همین دلیل واشنگتن مسئولیت کامل قتل عام‌ها، فجایع و دردها را بر عهده دارد.

حزب‌الله تاکید کرد: ما معتقدیم که این حمله آشکار به حاکمیت ملی ایران و جمهوری اسلامی ایران عزیز، هرگز بر موضع قاطع و صریح و حمایت کامل آن در سطوح مختلف از ملت فلسطین و لبنان تأثیر نخواهد گذاشت.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما از موفقیت نیروهای مسلح ایران با تخصص‌ها و یگان‌های مختلف آن در مقابله با این حمله خائنانه را تمجید کرده و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم و شهادت نیروهای آن را به رهبری و ملت جمهوری اسلامی تسلیت می‌گوییم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

117

بیشتر بخوانید:

بیانیه وزارت امور خارجه در مورد اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی

واکنش‌های منطقه‌ای و جهانی به تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران

تمجید حماس از مقابله پدافند هوایی ایران در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی