معاون وزیر خارجه کشورمان با عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مسکو دیدار و گفت گو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس؛ «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امورخارجه که به دعوت همتای روسی خود برای تبادل نظر و رایزنی‌های دوجانبه به مسکو سفر کرده است روز جمعه با «موسی ابومرزوق»عضو دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین و مقاومت، گفت: اولویت تهران در مذاکرات با طرف های خارجی، آتش بس فوری، کمک رسانی به مردم و رفع محاصره ظالمانه غزه از سوی رژیم صهیونیستی است و با جدیت این موضوع را در سطوح مختلف پیگیری می کند.

ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین و مقاومت، گفت، عملیات طوفان الاقصی با تمام جنگ های سابق با رژیم صهیونیستی متفاوت و قابل قیاس نیست زیرا خفت و زبونی صهیونیست ها در برابر نیروی مقاومت و مردم تحت محاصره غزه را به آمریکا و متحدان غربی نتانیاهو به خوبی نشان داد.

ابومرزوق خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با ارسال ۴۵ فروند هواپیمای حامل اسلحه و تجهیزات مدرن نظامی به تل آویو، گمان می کنند که قادر خواهند بود، مقاومت مردم غزه را درهم شکسته و یا ازبین ببرند ولی ما معتقدیم مردم مظلوم غزه به لطف الهی و مدد الهی، از این صحنه نابرابر نبرد که با حمایت آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی در حال اجرا است سربلندخارج خواهندشد.

نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها، از روز شنبه 7 اکتبر 2023 عملیات "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در طی بیست و یک روز جنایت رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، بیش از 7 هزار و هشتصد نفر شهید و حدود 20 هزار نفر هم مجروج شده‌اند.

112