تهران-ایران پرس: به گفته رئیس سازمان صدا و سیما ستاد هوش مصنوعی در رسانه ملی ایجاد شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما پس از افتتاح و بازدید از سومین نمایشگاه ملی رسانه های صوت و تصویر ایران در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایران پرس در خصوص استفاده از ظرفیت های هوش مصنوعی در رسانه ملی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص، مهم است که در استفاده از هوش مصنوعی صرفا مصرف کننده نباشیم و‌ بتوانیم افق های جدید را ایجاد کنیم.

جبلی افزود: نسل جوان ما با حوزه مجازی آشناست و شرکت های دانش بنیان قابل توجهی نیز در این حوزه مشغول به کار هستند. معرفی این خدمات در مرحله اول و تولید محتوا با ظرفیت هوش مصنوعی از اقدامات مهم در خصوص گسترش دانش هوش مصنوعی خواهد بود.

وی تاکید کرد: سرعت بیشتر، هزینه کمترو نوآوری در حوزه متن و داستان و فیلمنامه از جمله ظرفیت های  بسیارگسترده هوش مصنوعی است.

رئیس سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: سومین نمایشگاه ملی رسانه های صوت و تصویری ایران دورهمی فعالان فضای مجازی و نهادهای تنظیم گر است که می تواند ظرفیت مناسبی برای بهره برداری رسانه ملی را ایجاد کند.

این دوره از نمایشگاه رصتا در حالی کار خود را از امروز آغاز می‌کند که ۱۶۴ غرفه در این رویداد حضور دارند و تا روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه به کار خود ادامه می‌دهد.

116