الاعلام العسکری تصاویری از رفتار نیروهای حماس با کودکان هنگام ورود به کیبوتص هولیت* در اولین روز عملیات طوفان الاقصی منتشر کرده است.

در این تصاویر نیروهای حماس با ورود به کیبوتص کودکان را در آغوش می گیرند تا مانع ترس و دلهره آنان شوند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در روزهای گذشته اخبار جعلی از سربریدن کودکان در کیبوتص در رسانه های اسراییلی و غربی منتشر شده بود؛ خبرهایی که پس از چند روز تکذیب شد و بی بی سی، سی ان ان و شماری دیگر از این رسانه ها اذعان کردند که هیچ سندیتی نداشته است.  

اعتراف بی بی سی

رسانه انگلیسی بی بی سی در‌گزارشی راجع به ادعای سر بریدن نوزادان توسط حماس اقرار کرد که این خبر واقعی نبوده و تنها توسط یک خبرنگار ساخته شده بود!
بی بی سی نوشت که حتی خود ارتش اسراییل هم اذعان کرده که شواهدی در این باره ندارد. سی ان ان رسانه امریکایی هم بعد از گذشت چند روز از انتشار این خبر دروغ، گفت که واقعیت ندارد!
رسانه‌های غربی در روزهای اخیر تلاش بسیاری کردند تا با دروغگویی‌ درباره حماس، چهره‌ی کودک کش اسراییل را ترمیم کنند؛ اما حالا مجبور شده اند به این دروغ اعتراف کنند.

عذرخواهی خبرنگار سی ان ان

 خبرنگار CNN نیز ضمن عذرخواهی نوشت؛ خبر سربریدن نوزادان توسط حماس کذب بوده و دولت اسرائیل امروز اعلام کرده نمی‌تواند اخبار دفتر نتانیاهو را تایید کند!

عذرخواهی سارا سیدنر خبرنگار سی ان ان برای انتشار خبر کذب سربریدن کودکان اسراییلی

 

این رسانه امریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت: «اسرائیل ادعای خاص مبنی بر سربریدن کودکان توسط نیروهای حماس در حملهٔ روز شنبه را تأیید نکرده است». 

 

*کیبوتص ها مناطق مسکونی اشتراکی اسراییلی هاست که بر پایه کشاورزی تشکیل شده است. کیبوتص هولیت (Holit) یک منطقهٔ مسکونی در جنوب سرزمین های اشغالی واقع شده‌است و جزو اولین مناطقی بود که نیروهای حماس در اولین روز عملیات طوفان الاقصی وارد آن شدند.

بیشتر بخوانید:

بیمارستان کودکان غزه هدف بمب فسفر قرار گرفت

ببینید: کودکان و نوزادان فلسطینی، هدف حملهٔ اشغالگران

انتقام شکست طوفان الاقصی از غیرنظامیان و کودکان فلسطینی