گرگان- ایران‌پرس: نمایشگاه عکس خلیج گرگان با هدف حفظ محیط‌ زیست و رونق گردشگری در استان گلستان به مدت 6 روز (1 تا 6 اسفند) برای بازدید گردشگران، علاقه‌مندان و طرفدارن محیط‌ زیست برپاست.  

«عقیل مهقانی» هنرمند گلستانی تلاش 15 ساله خود را در نمایشگاه خلیج گرگان عرضه کرده و 400 فریم عکس زیبا از موقعیت‌های مختلف خلیج گرگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی را به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه عکس خلیج گرگان با شعار «زیست آگاهانه؛ تهدیدها و فرصت‌ها» و با هدف توجه مردم به حفظ، نگه‌داری و استفاده صحیح از خلیج گرگان برنامه‌ریزی شده است. 

خلیج گرگان که بزرگترین خلیج دریای خزر است، به‌سبب پسروی آب دریا در چند سال اخیر دچار مشکلات زیست محیطی شده است. خلیج گرگان زیستگاه انواع پرندگان مهاجر و یکی از مناطق زیبای گردشگری در استان گلستان است. 

عقیل مهقانی، هنرمند گلستانی در گفت وگو با خبرگزاری ایران‌پرس، با بیان اینکه در سال‌های اخیر وضعیت خلیج گرگان مانند گذشته نیست، اظهار کرد: جریان‌سازی احیای خلیج گرگان ضروری بوده و نمایشگاه عکس خلیج گرگان درهمین چارچوب برپا شده است.   

این عکاس و هنرمند ایرانی در استان زیبای گلستان گفت: خلیج گرگان همیشه جذاب و بکر بوده است و گردشگران و مسافران زیادی برای بازدید به این منطقه سفر کرده‌اند.

توجه ویژه به خلیج گرگان با هدف حفظ محیط‌ زیست آن به‌عنوان مکانی بکر با چشم‌اندازی زیبا، ضروری است و مردم و مسئولان در این زمینه، نقش محوری دارند تا جاذبه گردشگری خلیج گرگان در استان گلستان همچنان جذاب و دیدنی باقی بماند.  

117