تهران- ایران پرس: وزیر امور خارجه با بیان اینکه عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه مواضع رژیم صهیونیستی کاملا دفاعی بوده است، تاکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی هم بخواهد پاسخی دهد پاسخ مجدد ما سخت‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «سیدعباس عراقچی»صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید تاکید کنم که ما صرفاً از حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد استفاده کردیم و اقدام ما کاملاً دفاعی بوده و در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در داخل تهران و اهداف مربوط به ایران در دیگر جاها بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: تصاویری که از عملیات وعده صادق 2 وجود دارد کاملاً روشن است که ما به اهداف خود رسیدیم و اهداف ما کاملاً نظامی بوده است و ما به هیچ هدف غیرنظامی حمله نکردیم و این جزو اصول و مرام ما بوده و ما برخلاف رژیم صهیونیستی که حمله به شهرها و افراد بی‌گناه را یک عادت خود قرار داده است، چنین رفتاری را نداریم و شب گذشته صرفاً به اهداف نظامی و امنیتی حمله کردیم و اقدام ما موفقیت بسیار زیادی هم داشته است.

عراقچی افزود: شب گذشته بنده با وزرای خارجه مختلفی که تماس داشتم این موضوع را مطرح کردیم و پیامی هم برای سفارت سوئیس ارسال کردیم و این پیام پس از حمله صورت گرفته است که محتوای آن این بود که آمریکایی‌ها خودشان را وارد نکنند.

وی بیان کرد: ما پاسخ سختی به هر طرف ثالثی که به حمایت از رژیم صهیونیستی وارد شود خواهیم داد و اگر رژیم صهیونیستی هم بخواهد پاسخی دهد پاسخ مجدد ما سخت‌تر خواهد بود و این موضوع را شب گذشته هم در مصاحبه و هم در توییتی که داشتم مطرح کردم.

عراقچی بیان کرد: موشک‌های بالای ۹۰ درصد را نتوانستند رهگیری کنند و به اهداف خودش اصابت کرده است هر کسی که فضای خودش را در اختیار دشمنان خودش قرار دهد از نظر ما مظنون شناخته می‌شود. 

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: سیاست ما حمایت از مقاومت است و ما به این حمایت خودمان ادامه خواهیم داد مقاومت یک مکتب و گفتمان است، یک آرمان زنده هست که به اشخاص متکی نیست هرچند شهادت «سیدحسن نصرالله» خسارات بزرگی است، اما مطمئن هستم که منجر به رشد و تقویت هرچه بیشتر مقاومت خواهد شد.

117