دولت جدید مالزی، طرح تبعیض آمیز «کشور یهود» را که در پارلمان رژیم صهیونیستی تصویب شده است، بشدت محکوم کرد و خواستار واکنش سریع جامعه جهانی برای مقابله با این اقدام شد.

به گزارش ایران پرس، وزارت امور خارجه مالزی روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، دولت این کشور اقدام اخیر پارلمان صهیونیستی در تصویب طرح «کشور یهود» را بشدت محکوم می کند.

وزارت امورخارجه مالزی در بیانیه خود از جامعه بین المللی خواست تا اقدامات فوری برای فراخواندن اسرائیل به لغو قوانین و سیاست های نژادپرستانه و سرکوبگرانه را آغاز کند.

در این بیانیه تاکید شده است، این حرکت اسرائیل صرفا تلاش های صلح برای دستیابی به یک قطعنامه جامع و کامل در مورد منازعه فلسطین را پیچیده و تضعیف خواهد کرد.

دستگاه سیاست خارجی دولت «ماهاتیر محمد» در این بیانیه خاطرنشان کرد، این مصوبه تبعیض‌آمیز که به نام «کشور یهود» شهرت یافته و در پارلمان اسرائیل تصویب شده، سراسر سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای صهیونیست‌ها دانسته است.

طبق این گزارش، زبان عبری نیز به عنوان زبان رسمی شناخته شده و زبان عربی را فقط زبان «شرایط ویژه» اعلام کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است، مالزی بر موضع حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین به عنوان یک کشور مستقل فلسطین با تحقق راهبرد دو دولت بر اساس مرزهای پیش از 1967 به پایتختی قدس، پایدار است.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز پنجشنبه 19 جولای (28 تیر) لایحه تبعیض‌آمیز «کشور یهود» را به طور نهایی تصویب و تایید کرد.

موضوع کشور یهود تاکنون توسط دولت ها و ملت های مختلف در سراسر جهان محکوم شده است.

مالزی در جنوب شرق آسیا روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ندارد و دولت و مردم این کشور همواره از حامیان مردم فلسطین بوده اند.

133/110

بیشتر بخوانید:

جنبش امل لبنان: قانون «کشور یهود» قدس و مقدسات آن را هدف قرار داده‌است

تونس قانون نژادپرستانه «کشور یهود» را محکوم کرد

محکومیت لایحه نژادپرستانه «کشور یهود»