نخست وزیر مالزی بار دیگر بر مخالفت کشورش با میزبانی از ورزشکاران اسرائیلی تاکید کرد و گفت: ورزشکاران اسرائیلی متعلق به رژیمی فریبکار هستند و مردم مالزی فریبکاران را دوست ندارند.

به گزارش ایران پرس، «ماهاتیر محمد»،  روز شنبه در منطقه «کامرون هایلند» مالزی تاکید کرد، کوالالامپور این حق را دارد که صهیونیست ها را از ورود به مالزی محروم کند.

نخست وزیر مالزی افزود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد شهروندان پنج کشور مسلمان نمی‌توانند وارد خاک کشورش شوند اگر ترامپ بتواند چنین کاری انجام دهد، چرا من این کار را نکنم و مانع ورود اسرائیلی‌ها به مالزی نشوم!

«ماهاتیر محمد» پیشتر نیز تاکید کرده بود، کوالالامپور مجوزهای لازم برای ورود ورزشکاران اسرائیلی به مالزی و شرکت آنها در رقابت های جهانی پارا شنا 2019 را که در شهر «کوچین» این کشور برگزار می شود، صادر نخواهد کرد.

قرار است رقابت های قهرمانی پارا شنای جهان 2019 در روزهای سوم تا 14 مرداد 1398 ( 25 ژوئیه تا 4 اوت 2019) در شهر «کوچین» مالزی برگزار شود.

این رقابت ها یکی از اصلی ترین مسابقات انتخابی ورودی بازی های پارالمپیک 2020 توکیو است.

«ماهاتیر محمد» در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه سیاست مالزی حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی است تصریح کرد بر اساس این سیاست، مالزی مجوز ورود ورزشکاران اسرائیلی برای حضور در این رقابت ها را صادر نمی کند.

117/118

بیشتر بخوانید:

ماهاتیر محمد: از سفر اسرائیلی‌ها به مالزی استقبال نمی‌کنیم

دفاع ماهاتیر محمد از مواضع ضد صهیونیستی خود

ماهاتیر محمد: ورزشکاران اسرائیلی حق ورود به مالزی را ندارند