سفیرونماینده دائم ایران تاکید دارد: مساله  فلسطین تنها از طریق پایان دادن به اشغالگری و به رسمیت شناختن حقوق مسلم ملت فلسطین درتعیین سرنوشت خود قابل حل است

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «امیرسعید ایروانی» روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت در مورد فلسطین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران براین باور استوار است که مساله  فلسطین تنها از طریق پایان دادن به اشغالگری و به رسمیت شناختن حقوق مسلم ملت فلسطین درتعیین سرنوشت خود قابل حل است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، گفت: تشدید تجاوزات اخیر اسرائیل نگران کننده است، تهاجم رژیم اسرائیل به اردگاه جنین منجربه کشته شدن غیرنظامیان ازجمله زنان و کودکان و تخریب زیرساخت‌های حیاتی شده است.

ایروانی همچنین درنشست شورای امنیت درمورد فلسطین گفت :  شورای امنیت با سکوت خود قطعنامه های سازمان ملل را بی اثر کرده و مردم فلسطین را در مقابل جنایات این رژیم به حال خود رها کرده است.

وی افزود: فقدان پاسخگویی، این رژیم منفور را به ادامه نقض قطعنامه های سازمان ملل، ازجمله قطعنامه های مصوب شورای امنیت سازمان ملل، جسورتر و حتی تشویق کرده است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین گفت: همدردی به تنهایی کافی نیست شورای امنیت باید مسئولیت اجرای قطعنامه های خود را بپذیرد و قاطعانه برای پایان دادن به اشغالگری و تضمین حمایت از حقوق فلسطینیان اقدام کند.

ایروانی تصریح کرد:  جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند که از حقوق مشروع فلسطین در مقاومت در برابر ظلم و تجاوز این رژیم آپارتاید در راستای حق تعیین سرنوشت حمایت کند و تا پایان اشغال این سیاست اصولی  ایران خواهد بود.

وی افزود: وضعیت درسرزمین های اشغالی فلسطین همچنان موضوعی مبرم وعمیقا نگران کننده است که نیازمند توجه و اقدام فوری جامعه بین المللی است وخشونت رژیم اسرائیل ونقض فاحش وسیستماتیک حقوق بشرعلیه مردم فلسطین همچنان ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد 24 جولای حمله گسترده‌ای را به اردوگاه جنین آغاز کرد و درنهایت  بعد از دو روز یورش به جنین و وقوع عملیات استشهادی در شهر تل‌آویو که منجر به زخمی شدن 10 صهیونیست شد وپاسخ تلافی‌جویانه مقاومت غزه به این یورش، مجبور به ترک  جنین شد.

در این جنایت دو روزه ۱۲ فلسطینی شهید، و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.118

بیشتر بخوانید:

شهادت نوجوان فلسطینی در شهر قلقیلیه

 شهادت جوان فلسطینی در نابلس

تخریب اموال فلسطینی‌ها در کرانه‌باختری