کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با اکثریت ضعیف به قطعنامه پیشنهادی کانادا در رابطه با موضوع حقوق بشر در ایران رای مثبت داد.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل هر ساله قطعنامه ای را به پیشنهاد کشور کانادا درباره "وضعیت حقوق بشر در ایران" به رای می گذارد که امسال حوادث و ناآرامی های هفته های اخیر در ایران نیز در این قطعنامه گنجانده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، این قطعنامه ضد ایرانی در حالی با 79 رأی موافق به تصویب رسید که 28 کشور با آن مخالفت کرده و 68 کشور نیز به آن رای ممتنع دادند.

کانادا دولتی همسو با آمریکا است و در سال‌های گذشته از تحریم‌های غیرقانونی این  کشور علیه ایران  تبعیت کرده است.

"ناصر کنعانی" سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا در پی مداخله جویی‌های دولت کانادا در امور داخلی ایران خاطرنشان کرد، وقتی حقوق بشر، بازیچه و ابزار اعمال فشار سیاسی بر دیگران می‌شود، امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه نیز کمک می‌کند که متهمان نقض سیستماتیک حقوق بشر، در جایگاه مدعیان قرار گیرند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به نقض سیستماتیک حقوق بشر در کانادا تصریح کرد، جهانیان هنوز رسوایی حدود یک سال پیش کشف گورهای جمعی صدها نفر از کودکان در حیاط مدارس کانادا را از یاد نبرده‌اند.

کشورهای غربی پس از شکست پروژه اغتشاش در ایران اکنون به دنبال راه های جدیدی برای اعمال فشار به تهران هستند. در این راستا غربی ها علاوه بر طراحی تحریم های جدید به ویژه از جانب اروپایی ها به صدور بیانیه ها و قطعنامه های ضد ایرانی و تشدید فشارهای سیاسی پرداخته اند.

در اغتشاشات اخیر کشورهای غربی از جمله کانادا در کنار آمریکا، با شعار دروغین پشتیبانی از ملت ایران، در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت ملت ایران سنگ تمام گذاشتند، اما حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی های متعدد در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و مخالفت قاطع با آشوب و اغتشاش را نادیده گرفتند. اکنون نیز به رغم ناکامی های مکرر غربی ها، کارزارچند جانبه جدیدی از جانب غرب علیه ایران به راه افتاده که هدف آن تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز تشدید فشارهای همه جانبه علیه آن است.

"احمد وحیدی" وزیر کشور ایران چندی پیش با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، توطئه‌های بزرگی را با اقتدار پشت سر گذاشته است، خاطرنشان کرد، دشمنان با حمایت از اغتشاشگران دچار محاسبات غلط شدند.

120