منابع خبری دوشنبه شب از  شنیده شدن صدای چند انفجار در پایگاه نظامی آمریکا در استان "دیرالزور" شرق سوریه خبر دادند.

نظامیان آمریکا  و عناصر تروریستی وابسته به آنها مدتهاست که به صورت غیر قانونی در شمال و شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی و نیز غلات این کشور اقداماتی را علیه ساکنان و نیروهای سوری در این منطقه انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، صدای دستکم 2 انفجار مهیب از پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی واقع در میدان نفتی "العمر" در شرق "دیرالزور"  به گوش رسیده است.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

پایگاه های غیرقانونی آمریکا در سوریه در ماه های اخیر چندین بار هدف حمله قرار گرفته اند.

در همین حال منابع میدانی خبر دادند، در حال حاضر، بالگردهای متعلق به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در نزدیکی منطقه التنف در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق در حال پرواز هستند.

منطقه التنف یکی از مهمترین و راهبردی ترین مناطق در سوریه است.

این منطقه نقطه مرزی مشترک بین سه کشور سوریه، عراق و اردن است.

آمریکا پس از ایجاد ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش این منطقه را به اشغال خود در آورده  و در آنجا پایگاه نظامی احداث کرده است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، عناصر گروه تروریستی داعش توسط مربیان نظامی آمریکایی در این پایگاه  آموزش می‌بینند.

وزارت دفاع روسیه اخیرا اعلام کرد، نیروهای آمریکایی که به طور غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، تروریستها را در منطقه "التنف"  آموزش می دهند.

"بصام صباغ"، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد چندی پیش در نشست شورای امنیت، از تلاش  واشنگتن برای احیای داعش در سوریه خبر داده بود.

آمریکا حامی اصلی تروریست ها در سوریه است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

120