رم- ایران‌پرس: حامیان فلسطین و مردم ایتالیا با محکوم کردن نسل‌کشی مردم مظلوم باریکه‌غزه، پایان حمایت‌های دولت «جورجا ملونی»، نخست‌وزیر ایتالیا را از رژیم صهیونیستی خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، هزاران نفر عصر شنبه با راهپیمایی در خیابان‌های مرکزی رم، پایتخت ایتالیا، درحالی که پرچم فلسطین و پارچه‌نوشته‌هایی را در حمایت از ساکنان باریکه‌غزه در دست داشتند، شعارهای ضد دولتی سر دادند.

«مارگریتا کانتلی» فعال ایتالیایی حامی فلسطین به خبرنگار ایران‌پرس در رم گفت: ما در اعتراض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت ملونی در این تظاهرات شرکت کردیم. 

این فعال حامی فلسطین با انتقاد شدید از ادامه ارسال سلاح توسط ایتالیا به اسرائیل و اوکراین، آن را عامل اصلی گسترده‌تر شدن جنگ در منطقه دانست و گفت: دولت ایتالیا از نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه حمایت می کند. 

«مارگریتا کانتلی» در عین حال افزود: مواضع مردم ایتالیا با دولت متفاوت است و ما حامی ملت مظلوم فلسطین و خواهان توقف‌فوری آتش‌بس هستیم.
تظاهرکنندگان همچنین با سردادن شعارهایی، از مقاومت فلسطین در باریکه‌غزه حمایت کردند.

همچنین عصر جمعه گذشته نزدیک به هزار دانشجو با تحصن مقابل درب اصلی دانشگاه بزرگ رم، توقف فوری جنایت‌های رژیم صهیونیستی را در غزه خواستار شدند. 

صدها دانشجوی دانشگاه رم به نشانه اعتراض به کشتارها در باریکه‌غزه، کف خیابان دراز کشیدند.

116

بیشتر بخوانید:

به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین در پارلمان ایتالیا

تظاهرات ضد اسرائیلی در پایتخت ایتالیا

تظاهرات و اعتصاب دانشگاهیان ایتالیا برای قطع همکاری با دانشگاه‌های اسرائیلی