نظامیان رژیم صهیونیستی عصر جمعه با حمله به شرکت کنندگان در مسابقه دو ماراتن در قدس اشغالی، ده ها نفر را زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، این مسابقه به منظور اعلام همبستگی با اهالی محله "الشیخ جراح" قدس برگزار شده بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به تیم گزارشگران تلویزیون فلسطین در قدس حمله کرده و به دوربین‌های آنها صدمه زدند.

اهالی قدس روز پنجشنبه با راه اندازی دو کمپین با عناوین «محله الشیخ جراح را نجات دهید» و «سلوان را نجات دهید» خواستار شرکت جوانان در این مسابقه دو ماراتن شده بودند.

28 خانواده فلسطینی در محله الشیخ جراح و 86 خانواده دیگر هم در محله بطن الهوی قدس ساکن هستند که رژیم صهیونیستی به دنبال آواره ساختن اجباری آنهاست.

در همین حال؛ منابع خبری عصر جمعه از یورش گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی به روستای "کفرقدوم" در کرانه باختری رود اردن خبر دادند.

این یورش همزمان با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز ساکنان این روستا علیه شهرک‌سازی های غیرقانونی و جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

رژیم صهیونیستی همواره بی توجه به خواست جامعه جهانی به ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه می دهد و در این زمینه حمایت آمریکا را با خود دارد.

تمامی این شهرک‌ها، بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی هستند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد 23 دسامبر 2016 در قطعنامه ای (قطعنامه 2334) از رژیم صهیونیستی خواست فوراً و بطور کامل تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را  در سرزمین‌های اشغالی فلسطین متوقف کند.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و یهودی‌سازی این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.// 114