مجلس بریتانیا از استعفای بیش از چهار هزار و چهارصد نفر از نیرو‌های نظامی این کشور از ارتش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، مجلس بریتانیا اعلام کرد، در پی سیاست‌های دولت این کشور از سال ۲۰۱۰ میلادی، توان جنگی ارتش بریتانیا در یک جنگ «تن به تن» با یک ارتش دیگر، فقط برای دو ماه کافی خواهد بود.

مجلس بریتانیا با استناد به آمار وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، سال گذشته میلادی شمار افرادی که به ارتش بریتانیا پیوستند، از شمار افرادی که از این ارتش خارج شدند، کمتر شده است. 

به گزارش رسانه‌های بریتانیا، به علت افزایش فشار‌ها بر نیرو‌های نظامی، خروج از ارتش این کشور افزایش یافته و در همان حال، استخدام در این نیرو به طور چشمگیری کاهش یافته است.

در پی بی میلی افراد در بریتانیا برای پیوستن به ارتش و نیرو‌های انتظامی این کشور، مقامات بریتانیایی ضمن افزایش دستمزد‌ها در این نیروها، با شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند جوانان را به عضویت در نیرو‌های نظامی و انتظامی این کشور ترغیب کنند، اما به گفته تحلیل گران نظامی تاکنون موفق به این کار نشده اند.

قشر‌های مختلف مردم بریتانیا بار‌ها با پاشیدن رنگ سرخ بر ساختمان وزارت دفاع این کشور دولت و وزارت دفاع را شریک جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، لبنان و یمن دانستند و پایان دادن به حمایت‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی و نظامی بریتانیا از این رژیم را خواستار شده اند که البته به دست پلیس این کشور دستگیر شدند.

رژیم جعلی صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی رژیم نامشروع صهیونیستی شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ تاکنون، ۴۲ هزار و ۴۳۸ نفر به شهادت رسیده‌اند.

این وزارتخانه اعلام کرد که شمار زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه از آغاز جنگ در این منطقه نیز به ۹۹ هزار و ۲۴۶ نفر رسیده است.

117

بیشتر بخوانید:

 

تلاش رسانه انگلیسی برای تطهیر رژیم صهیونیستی