رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: پمپاژ آب آشامیدنی دمشق از منبع اصلی چشمه عین الفیجه در وادی بردی، تقریباً به طور کامل از سرگرفته شد.

به گزارش ایران پرس به نقل از پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، «سرگئی رودسکوی» روز سه شنبه همچنین گفت که دو هزار و 500 نفر از طرفداران عناصر مسلح، سلاح های خود را تحویل دادند و بزرگان و روسای 9 مرکز مسکونی در این منطقه آمادگی خود را برای پیوستن به آتش بس اعلام کردند.

رودسکوی افزود: یگان های ارتش سوریه طی همکاری با برخی از گروه های معارض سوری توانستند حمله عناصر داعش درمنطقه القلمون شرقی را ناکام بگذارند.

وی گفت: 6 مرکز مسکونی با 25 هزار نفر جمعیت به روند آشتی دراین منطقه پیوستند.

این مقام روسی افزود که از سوم فوریه 9 گذرگاه انسانی در غوطه شرقی ریف دمشق برای تردد امن اهالی باز شده است و نمایندگان 30 مرکز مسکونی درغوطه شرقی که 900 هزار نفر جمعیت دارد، درباره توقف عملیات جنگی توافق کرده اند.

معضل قطعی آب آشامیدنی دمشق

آب آشامیدنی دمشق پایتخت سوریه تقریباً از 24 دسامبر گذشته قطع شده و قطعی آب بنا به اعلام منابع رسمی سازمان ملل ، موجب محرومیت بیش از پنج میلیون نفر از اهالی پایتخت سوریه از آب آشامیدنی سالم شده بود.

دولت سوریه، عناصر مسلح جبهه فتح الشام ( جبهه النصره سابق) را مسئول قطع شدن آب دمشق معرفی کرده است.

فرماندهی ارتش سوریه 29 ژانویه اعلام کرد که توانسته منطقه وادی بردی در شمال غرب دمشق ودرنتیجه منطقه استراتژیک عین الفیجه را از کنترل گروه های مسلح خارج کند.

منطقه وادی بردی منبع اصلی تامین کننده آب دمشق پایتخت سوریه به شمار می رود.

بحران سوریه از سال 2011 و با حملات گروه های تروریستی تحت حمایت برخی کشورهای غربی و نیز رژیم های مرتجع عربی آغاز شده است.127/111

بیشتر بخوانید : 

ارتش سوریه کنترل چشمۀ فیجه را در اختیار گرفت / گام مهم در جهت تامین آب دمشق

وادی بردی، به طور کامل به کنترل ارتش سوریه درآمد

عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی منطقه وادی بردی نزدیک دمشق+ ویدئو