ارتش سوریه، با ادامه عملیات خود ضد عناصر تروریستی در غوطه شرقی ریف دمشق، درصدد آزاد سازی شهر دوما از اشغال تروریست ها است.

درگیری های ارتش سوریه با گروه های تروریستی در مناطق مختلف غوطه شرقی ریف دمشق ادامه دارد و نیروهای سوری، به شکل مستمر و حساب شده، در حال پیشروی به سمت "دوما"،  موضع اصلی گروه تروریستی جیش الاسلام هستند.

بر اساس این گزارش؛ پیشروی های ارتش سوریه پس از پاکسازی منطقه راهبردی "حوش نصری" صورت گرفت.

ارتش سوریه، تلاش عناصر مسلح برای نفوذ به مواضع ارتش در اطراف این منطقه را ناکام گذاشت و شمار زیادی از آنان را به هلاکت رساند.

نیروهای نخبه ارتش سوریه، نقشی مهم در پیشروی در این منطقه جغرافیایی ایفا می کنند، منطقه ای که دارای باغ ها، مخفی گاه ها و تونل های ایجاد شده از سوی گروه های تروریستی بوده و از نظر نظامی، پیچیده است.

نیروهای ارتش سوریه با تلاش بسیار، تحرکات تروریست ها را دراین مناطق تحت نظر گرفته و توانستند، بسیاری از خطوط امدادی به تروریست ها از خارج از منطقه غوطه شرقی را قطع کنند.

عملیات موفق ارتش سوریه در غوطه شرقی و رسیدن یگان های ارتش به فاصله کمتر از شش کیلومتری شهر دوما به عنوان یکی از مواضع اصلی تروریست ها، ترسیم کننده تصویری کامل از وضعیت میدانی ریف دمشق است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، نیروهای ارتش سوریه عرصه محاصره را بر ترویست ها در مناطق مهم در اطراف دوما مانند " تل صوان" و " تل کردی" تنگ کرده اند.

یک منبع نظامی سوری گفت: مناطق "حوش نصری"، "حوش الفاره" و "حوش الضواهره" تحت کنترل ارتش سوریه درآمده اند و زمینه را برای پیشروی ارتش سوریه به سمت "الریحان" و " الشیفونیه" فراهم کرده اند.

این مناطق نیز از جمله مواضع مهم گروه تروریستی جیش الاسلام و محل نگهداری مهمات و تسلیحات آنان در غوطه شرقی به شمار می رود.

تروریست های جیش الاسلام به طور کلی کنترل این منطقه را از بزرگراه دمشق - حمص، گرفته تا منطقه النشابیه از دست داده اند، این وضعیت، موجب قطع خطوط امدادی به تروریست های جیش الاسلام و همه تروریست ها در غوطه شرقی شده و زمینه را برای پیشروی ارتش سوریه به سمت دوما و آزادی آن فراهم کرده است.