تهران- ایران پرس: شش نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از مناظره چهارم در جمع خبرنگاران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، چهارمین مناظره انتخاباتی، دوشنبه شب با عنوان با موضوع سیاسی و با عنوان «ایران در جهان امروز» برگزار شد.

در پایان این مناظره، کاندیداها در اظهارات کوتاهی در جمع خبرنگاران نظراتشان درباره این مناظره را بیان کردند.

«محمدباقر قالیباف» اظهار داشت: سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی و بلعکس می‌باشد. دغدغه مردم ما تحریم و رفع آن است. رفع مشکلات اقتصادی اولویت ماست. من معتقدم حتما باید همانطور که شهید «سیدابراهیم رئیسی» عمل کرد در چهارچوب قانون راهبردی ادامه دهیم، چرا که طرف ما آمریکا است.

«امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نیز گفت: مبنای سایت خارجی بر مبنای گفت وگوی ملل است. گفت وگوی دولت و مردم باید تبدیل به گفت وگوی مردم با مردم و همسایگان شود. ما میتوانیم زنجیره های مشترک اقتصادی دانش بنیان کشاورزی را با کشورها داشته باشیم. این باعث می‌شود نیاز کشورها و خودمان را تامین کنیم.

«علیرضا زاکانی» هم تصریح کرد: امروز مناظره چهارم هم به پایان رسید و معلوم شد دوستانی که دارای برنامه جهت تحول و منزلت ایران در سطح منطقه و جهان دارند با ایجاد شراکت مردم در ثروت و با استفاده از توان داخلی کدام ها هستند. امید دارم هشت تیر ماه پای صندوقهای رای حاضر شوید که حاضر شدن، رای به مکتب امام و ادامه راه شهدای اردیبهشت و ساخت ایران قوی است.

همچنین «سعید جلیلی» گفت: برای استفاده حداکثری از سیاست خارجی برنامه های متنوعی داریم. یکی از بسترهای سیاست خارجی جهت دفاع از حقوق و معیشت مردم سیاست خارجی است. کشور ما به لحاظ استفاده از سیاست خارجی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.

«مصطفی پورمحمدی» خاطرنشان کرد: دو مسله مهم در حوزه داخلی و خارجی مطرح شد باید بگویم تا هم دلی ایجاد نکنیم نمی‌توانیم در سیاست خارجی موفق شویم. باید تلاش کنیم مشکلات اقتصادی مردم را حل کنیم. مردم باید از قضاوت‌ها کمی فاصله بگیرند و مناظره ها را به طور جدی دنبال کنند‌. امیدوارم ما و ملت به نحوی تصمیم بگیریم که در آینده پشیمان نشویم

«مسعود پزشکیان» نیز گفت: باید در داخل وحدت و انسجام را ایجاد کنیم و بدون آن نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم. اگر مشکل داخلی حل نشود مشکل خارجی هم حل نخواهد شد. باید از تهمت زدن به خود خودداری کنیم.

117

بیشتر بخوانید:

جمع بندی سخنان ۶ کاندیدای ریاست جمهوری در مناظره چهارم

 

پزشکیان: قدرت دفاعی و بازدارندگی، باعث افتخار کشور است

 

ایران در جهان امروز؛ عنوان چهارمین مناظره انتخاباتی