ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز شنبه برای بیست و چهارمین هفته متوالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و طرح اصلاحات قضایی وی تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس به نقل از ایرنا؛ شنبه شب ده‌ها هزار نفر از شهرک‌نشینان به خیابان‌هایمناطق مختلف فلسطین اشغالی آمده و علیه کابینه نتانیاهو و طرح قانون «اصلاح قضایی» شعار سر دادند.

منابع عبری زبان گزارش دادند که تظاهرات هزاران نفر از شهرک‌نشینان هم‌اکنون در تل‌آویو، حیفا، نتانیا و بئر السبع در حال برگزاری است.

طی 23 هفته گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و اصلاحات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بود.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به اصلاح قانون قضایی، از اختیارات دستگاه قضا کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

تصویب این طرح توسط نتانیاهو به تعویق افتاد اما معترضان تأکید بر لغو کامل این طرح دارند.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.125