ائتلاف سعودی در شبانه روز گذشته استان الحدیده یمن را هدف حملات هوایی، موشکی و توپخانه قرار داده و ۳۸ بار آتش‌بس ادعایی در این استان را نقض کرد.

آتش‌بس مورد توافق در سوئد میان هیأت اعزامی از صنعاء و هیأت ریاض از 18 دسامبر 2018  در استان الحدیده غرب یمن آغاز شد، اما ائتلاف سعودی هر روز آن را نقض می کند.

به گزارش خبرگزاری ایران‌پرس، به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، اتاق عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان الحدیده (غرب یمن) اعلام کرد، حملات راکتی و توپخانه ای ائتلاف سعودی در مناطق مختلفی از استان الحدیده ادامه داشته است و مناطقی از شهرستان‌های حیس و جبلیه را هدف قرار دادند.

پیش تر جلال الرویشان؛ معاون دفاعی و امنیتی نخست وزیر یمن گفته بود، وضعیت نه صلح و نه جنگ یک تهدید است و تکیه ما بر اتحاد ملت و مسئولان است.

همچنین مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود، آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

116

بیشتر بخوانید:

حمله توپخانه‌ای شدید ارتش سعودی به مناطق مرزی یمن

بقایای مهمات سعودی همچنان در یمن قربانی می‌گیرد

8 کشته و زخمی درحملات توپخانه عربستان سعودی به شمال یمن