سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه از حملات پهپادی ارتش و کمیته های مردمی این کشور به فرودگاه های "جیزان" و "ابها" در جنوب عربستان خبر داد.

به گزارش ایران پرس، "یحیی السریع" اعلام کرد، پهپادهای "قاصف k2" ارتش یمن، آشیانه جنگنده ها  و اهداف نظامی مهم و حساس فرودگاه های "جیزان" و "ابها" را بمباران کرده اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه حملات پهپادی یمنی ها منجر به توقف پروازها در فرودگاه‌های "جیزان"  و "ابها"  شده است تصریح کرد، تا زمانی که حملات ائتلاف سعودی به یمن ادامه داشته باشد حق  واکنش به تجاوز برای یمنی ها محفوظ است.

فرودگاه های "جیزان" و "ابها" در جنوب عربستان  در هفته های اخیر بارها توسط یگان های پهپادی و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن هدف قرار داده شده‌اند.

این دو فرودگاه محل سوخت‌گیری و پشتیبانی جنگنده‌هایی است که در حملات ائتلاف سعودی به یمن مورد استفاده قرار می گیرند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور(به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.117

بیشتر بخوانید:

انهدام پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در "الحدیده" یمن

پهپادهای یمنی فرودگاه های "جیزان" و "ابها" عربستان را بمباران کردند