صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، در هر ساعت 6 کودک در یمن، جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایران پرس، «هنریتا فور» (Henrietta Fore) مدیر یونیسف شامگاه جمعه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد، این کودکان هستند که عواقب جنگ را تحمل می کنند، کودکان به صورت وحشتناکی طی سه سال گذشته از جنگ رنج بردند به طوری که دست کم 6 هزار نفر در این جنگ کشته یا زخمی شدند و بیش از 11 میلیون نفر برای زنده ماندن به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

بر اساس این بیانیه، هر 10 دقیقه یک کودک به دلایلی که می توان از آن پیشگیری کرد از جمله سوءتغذیه و بیماری هایی که با واکسن قابل پیشگیری است جان خود را از دست می دهد.

این درحالی است که جمعه شب شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اوضاع در یمن تشکیل جلسه داد.

«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در نشست شورای امنیت گفت:« راه حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری های یمن دست یافتنی است.» 

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. 

بحران یمن ازسوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام شد، به گونه ای که 22 میلیون و 500 هزار نفر از کل جمعیت 29 میلیونی این کشور، نیازمند کمک رسانی فوری هستند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن روز جمعه با بیان اینکه به زودی مذاکرات صلح یمن در سوئد برگزار خواهد شد تصریح کرد راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران یمن دست یافتنی است.

141/112

بیشتر بخوانید:

مارتین گریفیتس: راه حل سیاسی در یمن دست یافتنی است

مارتین گریفیتس: انصارالله مسئول شکست مذاکرات صلح یمن نیست

برنامه جهانی غذا: 18 میلیون یمنی در خطر گرسنگی قرار دارند