کابل- ایران پرس: سخنگوی طالبان در افغانستان گفت: با خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان، برنامه‌های جدی طالبان برای برقراری امنیت‌پایدار و توسعه اقتصادی افغانستان شروع می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، ذبیح‌الله مجاهد روز سه‌شنبه در نشست خبری در فرودگاه کابل پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، در پاسخ به سوال خبرگزاری ایران‌پرس درباره برنامه‌های طالبان برای تضمین امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان در دوره جدید تصریح کرد، با کنترل کامل فرودگاه کابل، امنیت در پایتخت افغانستان و دیگر شهرهای این کشور تامین و تضمین می‌شود.
سخنگوی طالبان در افغانستان اظهار کرد، برای اینکه وضعیت اقتصادی افغانستان به حالت عادی برگردد، طالبان با تجار و سرمایه‌گذاران افغان در ارتباط است تا هر چه زودتر حکومت جدید اعلام شود.
سخنگوی طالبان در افغانستان تاکید کرد، پس از مستقر شدن حکومت جدید در افغانستان، بازسازی و آبادانی این کشور اولویت نخست و مهم طالبان است.  
با خروج آخرین نظامی آمریکایی در خاک افغانستان از فرودگاه کابل، روز سه‌شنبه نیروهای ویژه طالبان در میدان هوایی مستقر شدند. تصاویر اختصاصی خبرگزاری ایران‌پرس حضور نیروهای ویژه طالبان در باند فرودگاه کابل نشان می‌دهد.

112

 بیشتر بخوانید:

خروج خفت بار آمریکا از افغانستان پس از 20 سال ناکامی

سخنگوی طالبان در فرودگاه کابل: خروج آمریکا از افغانستان عبرتی برای متجاوزان است

خروج کامل آمریکا از افغانستان، نشست‌خبری سخنگوی طالبان در فرودگاه کابل