بر اساس نظرسنجی موسسه تحقیقات تواوزا Twaweza در خصوص عملکرد دولت جان پومبه ماگوفولی، 96 درصد مردم تانزانیا از عملکرد دولت و 68 درصد از عملکرد پارلمان جدید تانزانیا راضی هستند.

 رادیو سواحیلی ایران پرس: پس از پیروزی جان پومبه ماگوفولی در انتخابات ریاست جمهوری 5 اکتبر 2015 تانزانیا، وی تلاش کرد، کشور را از وضعیتی که داشت نجات داده و اعتماد مردم را جلب کند. وی در این مدّت با فساد مالی به شدت مبارزه کرد و بسیاری از مفسدان مالی را از ادارات و سازمان های این کشور اخراج نمود.

به نظر می رسد، رئیس جمهور جدید، علاوه بر بهبود خدمات اجتماعی، تغییرات چشمگیری در نظام اقتصادی این کشور ایجاد کرده است.

این در حالی است که برخی شهروندان معتقدند، شرایط زندگی در تانزانیا سخت تر شده است. تحلیلگران سیاسی مخالف می گویند، تغییرات ایجاد شده، نظام اقتصادی کشور را پیچیده کرده است. 

بر اساس نظرسنجی موسسه تحقیقات تواوزا Twaweza در خصوص عملکرد دولت پنجم تانزانیا، 96 درصد مردم تانزانیا از عملکرد دولت و 68 درصد از عملکرد پارلمان جدید تانزانیا رضایت دارند. 

نتایج این نظرسنجی در حالی ارائه شده است که مردم تانزانیا در شرایط معیشتی سختی به سر می برند و بدهی های ملی 18 درصد افزایش داشته است.

از سویی ضعف دولت تانزانیا در حل بحران سیاسی زنگبار و همچنین ایجاد موانع و محدودیت های مختلف دولت جدید برای احزاب مخالف و نمایندگان مخالفین در پارلمان از جمله مسائلی است که عملکرد دولت را مورد انتقاد قرار می دهد.