تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با برتری پرگل 10-0 مقابل بحرین در جام ملت‌های آسیا، سهمیه جام جهانی ۲۰۲۳ را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از ساعت ۱۷ امروز چهارشنبه در تایلند به مصاف بحرین رفت و با برتری پرگل 10 بر صفر به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یافت و سهمیه جام جهانی ۲۰۲۳ امارات را هم به دست آورد.

در این دیدار مسلم مسیگر (۲ بار)، سیدمهدی میرجلیلی (دروازه‌بان، ۲ بار) محمد مرادی، عباس رضایی، علی میرشکاری، امیرحسین اکبری، محمدعلی مختاری و احمد عبدالرسول (گل‌به خودی) برای ساحلی‌بازان ایران گلزنی کردند.

سهمیه آسیا در جام جهانی سه تیم بود که با توجه به اینکه جام جهانی در امارات برگزار می‌شود و امارات هم توانست به نیمه نهایی راه یابد، به همین دلیل هر چهار تیم حاضر در نیمه نهایی به جام جهانی صعود خواهند کرد. تکلیف دو تیم باقی مانده فردا مشخص می‌شود.

تیم ملی در مرحله نیمه نهایی این مسابقات روز شنبه آینده به مصاف برنده دیدار عمان - چین می‌رود.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تاکنون دو بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شده و آخرین بار در سال ۲۰۱۷ به این عنوان دست یافته بود.

ساحلی‌بازان ایران در سال ۲۰۱۹ به عنوان مدعی عنوان قهرمانی نتیجه خوبی کسب نکردند و به همین دلیل جام جهانی را هم از دست دادند. در سال ۲۰۲۱ هم به علت کرونا این مسابقات برگزار نشد. / 114