وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، اسامی افراد و نهادهای جدیدی را به بهانه آنچه انجام اقدامات مخرب سایبری خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

آمریکا بزرگترین کشور تحریم کننده در جهان محسوب می شود که در راستای اهداف و منافع خود بیشترین سابقه را دراعمال انواع تحریم ها علیه دیگر کشورها دارد.

این تحریم ها که به بهانه های گوناگون سیاسی علیه کشورهای مختلف از جمله ایران، روسیه، ونزوئلا، چین، کوبا و برخی دیگر از کشورهای جهان وضع شده است سبب شده تا دسترسی این کشورها به بازارهای مختلف جهانی حتی برای تهیه ملزومات پزشکی،تجهیزات ودارو با مانع روبه رو شود.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد اسامی 10 فرد و دو نهاد رو به دلیل آنچه نقش‌آفرینی در انجام «اقدامات مخرب سایبری» خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

10 فردی که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند همگی تبعه ایران هستند.

شرکت افکار سیستم یزد و شرکت ناجی تکنولوژی هوشمند فاطر نیز دو شرکتی هستند که در ایران ثبت شده‌اند و در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

تحریم‌های جدید آمریکا در شرایطی اعمال‌ شده‌ اند که دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات، زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

مقام‌های دولت جو بایدن در ماه های اخیر بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند؛ اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

117

بیشتر بخوانید:

آمریکا وزیر و وزارت اطلاعات ایران را تحریم کرد

بیماران خاص ایرانی؛ گروگان تحریم‌ها و امیال سیاسی آمریکا